Retur, angrerett og reklamasjon
Angre kjøp
Det er i utgangspunktet 14 dagers angrerett på varer kjøpt på internett, jf. Angrerettloven, som begynner fra den dagen som du mottar varene. De varene du ønsker å returnere må være i ubrukt og uåpnet stand.
Det finnes unntak fra Angrerettloven når det gjelder varer som er klassifisert som legemidler, medisinsk utstyr og intimhygieneprodukter. Det er heller ikke angrerett på varer som av hygieniske årsaker ikke er egnet for retur (for eksempel undertøy, strømper, amme-BH, brystskjold, intimprodukter etc.) Grunnen til at det ikke er angrerett på slike varer er at vi som apotek må være sikker på at varene overholder krav til kvalitet når de forlater apoteket, noe vi ikke kan garantere når varene har vært ute hos kunder.
Unntak fra angreretten på legemidler og medisinsk utstyr gjelder også for uavhentede pakker. Legemidler som kommer i retur, må destrueres og kunden blir debitert for varen. Du finner produktets klassifisering under fliken «produktegenskaper» når du er inne på produktsidene eller ved å spørre oss på chat eller e-post.
Ta kontakt på retur@apotera.no for å avtale bruk av angrerett og for oppskrift på utskrift av returetikett, som da vil være fraktfri for deg som kunde hos Apotera.
Uavhentede pakker
Dersom du ikke henter pakken din innen fristen slik at den går i retur, vil du bli kreditert for varer som har angrerett når vi har behandlet returen. For varer uten angrerett vil du ikke bli kreditert, selv om du ikke har hentet ut pakken på utleveringssted. Det finnes tilfeller som gjør at du likevel har krav på refusjon, selv om varene ikke har angrerett. Dersom du mener dette er tilfellet må du ta kontakt med oss på kundeservice på retur@apotera.no slik at vi kan vurdere saken din.
Reklamasjon
Ta kontakt med oss på retur@apotera.no dersom du ønsker å reklamere på en vare. Legg ved bilder av produktet og emballasjen den kom i. Ikke destruer/kast produktet før reklamasjonen er behandlet. Dersom du mottar et legemiddel eller et medisinsk utstyr som har skader eller på annen måte ser ut til å være av dårlig kvalitet, er det viktig at produktet ikke tas i bruk og at vi får beskjed raskt for å kunne vurdere feilen. Dette for å ivareta din sikkerhet som apotekkunde.
Refusjon
Når vi har mottatt og behandlet din retur vil du få en bekreftelse på e-post om at vi har tilbakeført/godskrevet beløpet til din konto via den betalingsmåten du benyttet. Pengene vil da være synlig på din konto innen 1-4 virkedager.
Vi håndterer returer og reklamasjoner mandag-fredag 09:00-17:00.