Ofte stilte spørsmål - FAQ
Hvor er pakken min?
Når pakken er sendt fra vårt lager får du en bekreftelse fra oss på e-post med sporingsnummer.
Du kan spore pakken på leverandørens nettside:
- PostNord: https://my.postnord.no/tracking/
- Posten: https://sporing.posten.no/sporing/?lang=no
- Helthjem: https://helthjem.no/sporing/
- Porterbuddy: Porterbuddy sender deg SMS med oppdatering og lenke til en sporingsside der du kan følge leveringen.
Hvis du har spørsmål om pakken din, er du velkommen til å ta kontakt med oss på kundeservice så skal vi hjelpe deg best mulig.
Hvor er fakturaen min?
Klarna faktura blir sendt til deg på e-post etter at pakken er sendt fra oss. Hvis du har valgt «Kjøp nå - betal senere» så mottar du faktura først 14 dager etter kjøpet. Du kan også se eller håndtere din faktura ved å logge inn på «Min Klarna» på https://www.klarna.com/no/. Hvis du har oppgitt feil e-postadresse eller ikke kan finne fakturaen din kan du ta kontakt med oss på kundeservice så hjelper vi deg videre.
Hvis du opplever andre problemer med din faktura - vennligst ta kontakt med Klarna direkte: https://www.klarna.com/no/kundeservice/
Hvordan kommer jeg i kontakt med dere for produktrådgivning?
Den raskeste og smidigste måten å få rådgiving på er via vår anonymiserte chat som er åpen mellom 9-17 på hverdager. Du kan du få snakke med farmasøyt eller kundeservicemedarbeider. Du kan også nå oss på telefon eller e-post: Kontakt oss | Apotera.no.
Vi tilstreber å svare på e-poster innen et døgn.
Har dere taushetsplikt?
Alle som er ansatt i apotek er omfattet av Helsepersonelloven, og alle våre medarbeidere har derfor taushetsplikt. Hos Apotera har vi høye krav til sikkerhet og vern om personopplysninger så du kan være trygg på at opplysninger vi har om deg ikke kommer på avveie.
Hvorfor må jeg fylle ut personnummeret mitt når jeg skal bestille?
For å kjøpe legemidler på internett er det 18 års aldersgrense, og som følge av dette må du oppgi personnummer for å handle hos oss. Dette er kun for å verifisere at du er fylt 18 år når du kjøper, ikke for noe annet formål. Det er Klarna som innhenter denne informasjonen og ikke noe Apotera lagrer i sine systemer. All bruk av personopplysninger er underlagt norsk personvernlovgivning.
Kan jeg kjøpe reseptpliktige legemidler hos dere?
Du kan bestille dine reseptvarer ved å trykke her: Reseptvarer
Hvordan returnerer/reklamerer/angrer jeg mitt kjøp?
All informasjon om hvordan du returnerer, reklamerer og angrer ditt kjøp finner du på vår returside HER.
Kan jeg stoppe/endre min bestilling?
Det er mulig å kansellere en bestilling, eller ta bort produkter fra en ordre, så lenge den ikke er blitt pakket. Ta kontakt med kundeservice på chat, e-post eller telefon snarest mulig etter kjøp. Hvis bestillingen allerede har blitt klargjort til utsendelse kan vi ikke stoppe eller endre den, men du kan bruke angreretten når du mottar pakken. Les mer om angrerett HER.
Hvor lang tid ligger pakken på hentestedet?
Det er ulike hentefrister på pakker levert til hentested avhengig av fraktselskap:
- Helt hjem og PostNord har i utgangspunktet 7 dagers hentefrist, men det er mulig å utsette denne via sporingslenke som du mottar på SMS.
- Postens utleveringssteder har 7 dagers hentefrist som standard.
Hvorfor kan jeg ikke velge levering til postkassen?
Legemidler( reseptfri og resptbelagte) kan dessverre ikke leveres til postkasse/dørmatte. Legemidler kan leveres til pakkeboks, bemannet hentested, direkte på døren med PorterBuddy( for dekkede områder) og med PostNord hjemlevering. Du kan lese mer om tilgjengelige leverigsalternativer for legemidler her: Frakt og levering | Apotera.no.
Kan jeg bestille pakke til utlandet?
Nei, dessverre. Vi leverer kun til adresser i Norge.