Ofte stilte spørsmål - FAQ

 

Hvor er pakken min?

Når pakken er sendt fra vårt lager får du en bekreftelse fra oss på e-post med sporingsnummer.

Du kan spore pakken på leverandørens nettside:

Hvis du har spørsmål om pakken din, er du velkommen til å ta kontakt med oss på kundeservice så skal vi hjelpe deg best mulig.


Hvor er fakturaen min?

Klarna faktura blir sendt til deg på e-post etter at pakken er sendt fra oss. Hvis du har valgt «Kjøp nå - betal senere» så mottar du faktura først 14 dager etter kjøpet. Du kan også se eller håndtere din faktura ved å logge inn på «Min Klarna» på https://www.klarna.com/no/. Hvis du har oppgitt feil e-postadresse eller ikke kan finne fakturaen din kan du ta kontakt med oss på kundeservice så hjelper vi deg videre.

Hvis du opplever andre problemer med din faktura - vennligst ta kontakt med Klarna direkte: https://www.klarna.com/no/kundeservice/

 

Hvordan kommer jeg i kontakt med dere for produktrådgivning?

Den raskeste og smidigste måten å få rådgiving på er via vår anonymiserte chat som er åpen mellom 9-17 på hverdager. Da kan du få snakke med farmasøyt eller kundeservicemedarbeider. Du kan også nå oss på telefon eller e-post. Vi tilstreber å svare på e-poster innen et døgn.

 

Har dere taushetsplikt?

Alle som er ansatt i apotek er omfattet av Helsepersonelloven, og alle våre medarbeidere har derfor taushetsplikt. Hos Apotera har vi høye krav til sikkerhet og vern om personopplysninger så du kan være trygg på at opplysninger vi har om deg ikke kommer på avveie.

 

Hvorfor må jeg fylle ut personnummeret mitt når jeg skal bestille?

For å kjøpe legemidler på internett er det 18 års aldersgrense, og som følge av dette må du oppgi personnummer for å handle hos oss. Dette er kun for å verifisere at du er fylt 18 år når du kjøper, ikke for noe annet formål. Vi har forståelse for at dette virker unødvendig når du ikke kjøper legemidler, men inntil vi har en løsning som differensierer mellom varer vil det være slik for alle kjøp hos oss. Det er Klarna som innhenter denne informasjonen og ikke noe Apotera lagrer i sine systemer. All bruk av personopplysninger er underlagt norsk personvernlovgivning.

 

Kan jeg kjøpe reseptpliktige legemidler hos dere?

For at du skal kunne bestille reseptvarer på nettsiden vår, trenger vi en løsning for å laste ned dine elektroniske resepter på en sikker måte. En slik løsning har vi under utvikling og vi vil holde deg oppdatert fremover om når dette er klart. Inntil videre er det kun i vårt fysiske apoteklokale på Risløkka i Oslo du kan få utlevert reseptvarer. Ta kontakt med oss på kundeservice dersom du ønsker det, så skal vi hjelpe deg best mulig.

 

Hvordan returnerer/reklamerer/angrer jeg mitt kjøp?

All informasjon om hvordan du returnerer, reklamerer og angrer ditt kjøp finner du på vår returside HER.



Kan jeg stoppe/endre min bestilling?

Det er mulig å kansellere en bestilling, eller ta bort produkter fra en ordre, så lenge den ikke er blitt pakket. Ta kontakt med kundeservice på chat, e-post eller telefon snarest mulig etter kjøp. Hvis bestillingen allerede har blitt klargjort til utsendelse kan vi ikke stoppe eller endre den, men du kan bruke angreretten når du mottar pakken. Les mer om angrerett HER.

 

Hvor lang tid ligger pakken på hentestedet? 

Det er ulike hentefrister på pakker levert til hentested avhengig av fraktselskap:

  • Helt hjem og PostNord har i utgangspunktet 7 dagers hentefrist, men det er mulig å utsette denne via sporingslenke som du mottar på SMS.
  • Postens utleveringssteder har 14 dagers hentefrist som standard.

 

Hvorfor kan jeg ikke velge levering til postkassen?

Hvis du har et legemiddel eller annen temperatursensitiv vare i handlekurven er det ikke mulig å velge levering til postkasse, da for kalde og varme temperaturer kan påvirke kvaliteten på slike varer. Dette vil begrense leveringsalternativene og for øyeblikket er det bare PostNord og Porterbuddy som tilbyr levering med temperaturkontroll for oss.
 


Kan jeg bestille pakke til utlandet?

Nei, dessverre. Vi leverer kun til adresser i Norge.

 

Viagra Reseptfri er et legemiddel for erektil dysfunksjon (impotens) for menn over 18 år. Legemiddelet passer ikke for alle og vi vil derfor spørre deg noen spørsmål for å forsikre oss om at du kan bruke Viagra Reseptfri. Informasjonen i dette skjema blir ikke lagret. Lurer du på noe spør oss gjerne på chatten underveis.

Velg kjønn:

Dette produktet er kun tilgjengelig for menn

Bruker du amylnitritt, også kjent som “poppers”?

Bruker du medisin mot hjertekrampe?

Tar du et legemiddel som inneholder ritonavir mot HIV-infeksjon?

Tar du et legemiddel som kalles riociguat (Adempas) mot høyt blodtrykk i lungene?

Har du hatt hjerteinfarkt eller slag de siste seks månedene?

Har du noe av følgende:

  • Lavt blodtrykk?

  • Høyt blodtrykk som ikke er godt behandlet?

  • Hjertekrampe (angina)?

  • Uregelmessige hjerteslag eller hjertebank (palpitasjoner)?

Har du noen gang hatt synstap på ett øye på grunn av skade på synsnerven eller en arvelig øyesykdom?

Erektil dysfunksjon (impotens) kan i noen tilfeller være et tidlig symptom på hjerte- og karsykdom eller diabetes. Det er derfor anbefalt at du tar kontakt med legen din innen 6 måneder dersom du opplever vedvarende behov for Viagra Reseptfri. Dette for å utelukke underliggende årsaker til impotensen.

Veiledning fra farmasøyt:

For å kjøpe Viagra Reseptfri er det et krav at man har kontakt med en farmasøyt under kjøpet. Vi oppretter derfor automatisk et chatvindu når du trykker videre, slik at du kan spørre oss om du lurer på noe i forhold til utfylling av skjema eller bruk av dette legemidlet. Dersom du heller vil at vi skal ringe deg på telefon, så er det bare å legge igjen telefonnummeret ditt i chat’en så tar en farmasøyt kontakt med deg umiddelbart.

På bakgrunn av dine svar kan du ikke kjøpe dette produktet reseptfritt. Er du usikker på et eller flere av spørsmålene, ta gjerne kontakt med oss. Du kan også kontakte din lege for mer informasjon om produktet.

For å sikre at du som kunde kan bruke Duraphat Reseptfri er vi pålagt til å stille deg noen spørsmål. Vi lagrer ikke informasjonen til senere, men bruker det for å sikre kontroll av hvem som får kjøpe produktet. Lurer du på noe, spør oss gjerne på chat eller telefon.

Høykonsentrert fluoridtannpasta skal kun brukes av vokse og ungdom over 16 år som har økt risiko for å få hull i tennene eller tannrøttene.

  • Hull i tennene (i løpet av de siste 3 årene)

  • Synlige tannrøtter

  • Vansker med tannhygiene (f.eks. tannregulering, sykdom)

  • Tørr munn av ulike årsaker (legemidler, rus, kreftbehandling, sykdommer, aldring)

På bakgrunn av dine svar kan du ikke kjøpe dette produktet reseptfritt. Er du usikker på et eller flere av spørsmålene, ta gjerne kontakt med oss. Du kan også kontakte din lege for mer informasjon om produktet.